|
Historia miłości róży i Małego Księcia
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 8702 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Scenariusz lekcji z j. polskiego dla II klasy gimnazjum
Temat: Historia miłości róży i Małego Księcia..
Cele:
- dzielenie się refleksjami na temat wartości przemyśleń filozoficznych zawartych w wypowiedziach Małego Księcia.
- kształcenie umiejętności określania własnych uczuć i przeżyć związanych z lekturą.
- zwrócenie uwagi na miłość i przyjaźń jako najważniejsze wartości w życiu człowieka.
Metody:
drama, metaplan, burza mózgów, praca z tekstem. Materiały:
kaseta z nagraniem piosenki "Mały Książę" w wykonaniu K. Sobczyk, wazon z różami, książka pt. "Mały Książę", karteczki. Przebieg lekcji:
- Na tle piosenki "Mały Książę" pantonima przedstawiająca pojawienie się róży na planecie Małego Księcia (występuje dwoje uczniów wcześniej przygotowanych)
- Ćwiczenia wstępne – podanie skojarzeń z pojęciem MIŁOŚĆ (burza mózgów).
np. MIŁOŚĆ: SZACUNEK, WIERNOŚĆ, PRZYJAŹŃ TROSKA, UCZCIWOŚĆ, POŚWIĘCENIE.
- Wyszukanie i odczytanie przez uczniów fragmentu dotyczącego historii miłości róży i Małego Księcia.
- Próba odpowiedzi na pytania:
- jak zachowała się róża przed rozkwitnięciem?
- o czym świadczy jej zachowanie?
- kogo symbolizuje róża?
- jakie uczucia towarzyszyły Małemu Księciu przy spotkaniu z różą?
- dlaczego się rozstali?
- jak podróże wpłynęły na dojrzałość uczuć Małego Księcia?
Podsumowanie rozmowy i zanotowanie wniosków, np.
- Mały Książę zrozumiał, że kwiaty są słabe i delikatne,
- jego róża jest jedyna na świecie,
- kocha różę, osłaniał ją przed niebezpieczeństwem, jest za nią odpowiedzialny,
- najlepiej widzi się sercem.
- Ćwiczenia,
Samodzielna praca uczniów – redagowanie krótkiej wypowiedzi (refleksji) na otrzymanych kartkach (kartka z poleceniem w załączeniu).
- Odczytywanie wybranych wypowiedzi.
- Określenie cech prawdziwej miłości – metaplan.
Uczniowie otrzymują karteczkę i wpisują po 2 cechy, następnie przyczepiają do tablicy.
Jaka powinna być miłość? Jaka nie powinna być miłość? ....................................... ....................................... ....................................... ....................................... ....................................... .......................................
- Ranking podanych cech.
- Zadanie pracy domowej:
Wypisz znane ci związki frazeologiczne, w których występuje słowo "miłość". opracowała: s. Lucyna Żerebiec |
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|